Piše: Erol Avdović
Aras Konjhodžić, predsjednik FEBA (Photo Webpublicapress 2011) |
ISTANBUL (Webpublicapress) – Kako to u svojoj knjizi “Spiritualnost u biznisu” (Spirituality in Business: The Hidden Success Factor) piše autor Michael Stephen svjedočeći, da u mnogim američkim kompanijama već odavno prakticira duhovni odmor radi boljeg fokusiranja na posao – sve se postiže uz potrebno bolje obostrano upoznavanje onih koji namjeravaju raditi zajednički posao, ali povjerenje je ključ zajedničkog uspjeha. A povjerenje se najlakše doseže pomoću spiritualnog angažmana.
VISOKA RAZINA TOLERANCIJE
U organizaciji FEBA (Federation of Balkan Association in America), u Turskoj je okončano desetodnevno poslovno okupljanje biznismena iz SAD, Bosne i Hercegovine i Turske, koji su u tu svrhu učestvovali na više formalnih sastanaka i neformalnih okupljanja u Istanbulu i Bursi. Neki od 50-tak učesnika, koji su doputovali iz Amerike na ovaj poslovni “samit u pokretu”, (jer gosti su gotovo svakodnevno mjenjali lokaciju u okviru poslovnih ručkova ili večera), susreli su svoje potencijalne poslovne partnere – obilazeći i dodatne proizvodne lokacije u okolnim industrijskim parkovima, poput Inegolua pokraj Burse.
Nedvojbeno ii za svaku pohvalu humanom karakteru ove manifestacije, sve je ponekad ličilo i na susrete zavičajnih klubova, ljudi iz istog kraja (koji se dugo nisu vidjeli), a koje vežu mnogi (bar neki) zajednički interesi, moguće poslovni. I ne rijetko emotivno nabijeni sjećanjem na ljude i dogadjaje iz skorije povijesti Bosne, Makedonije, Kosova … Onih, koji sada imaju nešto, s ne malim ponosom – ponuditi jedni drugima u globalnoj razmjeni ideja, roba, usluga i iznad svega ljudskog iskustva.
UZ UNESCO-vu LISTU
Aja Sofija -- nezaobilazno mjesto okupljanja (Photo Webpublicapress 2011) |
Ni ovaj put se nije moglo odoljeti mjestima svjetski poznatih duhovnih i spomenika kulture, poput Sultan Ahmetove (Plave) džamije, Aja Sofije, ili Ulu džamije u Bursi, koja se smatra muzejom kaliografije, a važi i za sedum po važnosti dzamiju u islamskom svijetu. Sve u svemu, prekrasan ambijent za svaku vrstu poslovnih inicijacija.
RAZMIŠLJAJ GLOBALNO – DJELUJ LOKALNO
Očito, FEBA je ove susrete koncepirala, kao neusiljeno druženje medju biznismenima, akademcima i drugim profesionalcima, uključujući medije, koji su izrazili želju za poslovnim umrežavanjem radi ostvarenja poslovnih kontakata i sklapanja novih poslova. Zato su i neki “sitni propusti” koje su učesnici htijeli pomenuti, “kako bi iduće godine sve bilo još bolje”, potisnuti potencijalom ovog poslovno-spiritualnog koncepta. U Istanbulu se moglo čuti, kako će, krene li sve u pravcu u kojem, uostalom, ide Turska u svom pohodu na osvajanje 10 (trenutno je 16-ta ekonomije) mjesta na svijetu, uključujući socijalni i humani razvoj, gotovo izvjesno – donijeti rezultate.
U ritmu s Bosfora Imperijalni orkestar Top Kapi Istanbul (Photo Webpublicapress 2011) |
U posebno zamišljenom i ponudjenom poslovnom “matching-u”, u okviru koga su se po ranije pripremljenoj listi trebali okupiti biznisi iz kompatibilnih oblasti, kako bi bili dovodjeni za isti sto - ostvareno je “na desetine takvih poslovnih susreta”, za koje se naknadno tvrdi, da su već “urodili prodajom”:
“Naravno, uvjek ime mjesta za poboljšanje ii preciznije profiliranje lista kompanija ii njihovih specifičnih interesa – kako bi iduće godine bilo još bolje”, kaže za Webpublicapress vlasnik kompanije kozmetike iz Los Angelesa. No, i on je na koncu zadovoljno trljao ruke, mogušnošću nalaska distributivnog partnera za svoje proizvode u ogromnoj Turskoj.
TRGOVAČKI MOST – FEBA – TUSKON
Delegacija biznismena iz Izmira na FEBA skupu (Photo Webpublicapress 2011) |
Ova organizacija, utemeljena je 2005 u Istanbulu, navodi kako objedinjuje sedam regionalnih biznis federacija širom Turske, okupljajući čak 160 asocijacija biznismena u 80 turskih pokrajina, te ukupno, 33.260 turskih poduzimača.
Sastanku u Istanbulu, kojeg je suorganizirala FEBA, prema navodima iz TUSKONA predhodilo je nedavno uvezivanje oko 3200 biznismena iz čak 48 slabo (najsiromašnijih) razvijenih zemalja (Least developed countries – LDC, po nomenklaturi UN-a) – održanoj na margini četvrte konferencije slabo najnerazvijenijih zemalja (Fourth United Nations Conference on the LDCs - LDC-IV), koja je isto tako održana na obalama Bosfora u maju ove godine: Cilj je bio – otvoriti vrata siromašnima da dobiju dio svog ekonomskog kolača, jer to je jedan od osam UN milenijskih ciljeva, medju kojima je iskorijenjenje globalnog siromaštva (već do 2015) – na vrhu liste prioriteta.
I sve je to, kažu u Tuskonu -- bila “generalna proba” za ove balkanske poslovne susrete, koji su krenuli u Turskoj, ali koji će se nastaviti u balkanskim prijestolnicama, da bi kulminirali u New Yorku, tokom slijedećeg zasjedanja Generalne skupštine UN-a.
PO UGLEDU NA DAVOS
Plasman američkih proizvoda: Ensar Gackić, Los Angeles (Photo Webpublicapress 2011) |
“Možda sve ovo u Istanbulu i neće odmah rezultirati poslovima, koji se novčano ili drugačije mogu izmjeriti već sada. Ali, evo, kada je naša firma u pitanju, mi smo ostvarili 10 kontakata, pa ako jedan od njih nešto donese – to je sasvim u redu”, kaže za WPP direktor konsalting agencije “Probenefit” iz Sarajeva, Emir Medanhodžić. On dodaje kako je za njegovu kompaniju važno naći turskog partnera za poslove iznalaženja poslovnih rješenja u menadžmentu i poslovnom treningu; Probenefit, već suradjuje sa nekim od vrlo poznatih i velikih kompanija iz BiH, Hrvatske i Slovenije, te sa nevladinim sektorom i organima javne uprave u BiH – kojima nudi orginalna menadžmentska konceptualna rješenja.
No, na poslovnom forumu u Istanbulu u organizaciji FEBA-e, neki su već uknjižili i konkretne rezultate.
Haldun Yavaš "Signal"New York: prodaja TV 3G (Photo Webpublicapress 2011) |
GRADJEVINARSTVO U USPONU – PREHRANA VRLO UNOSNA
Tokom susreta s poslovnim ljudima u Istanbulu moglo se saznati kako se trenutno u Turskoj mnogi biznisi koji ostvaruju tržišni profit u formi holdinga (višenamjenskih kompanija) angažuju u gradjevinarstvu. To je trenutno jedna od najlukrativnijih industrija, kaže za WPP, Alpay Cepni iz “Aydinli grupe”, inače jedne od najpoznatijih turskih tekstilnih kompanija, koja ima ekzluzivno pravo u ovoj zemlji na proizvodnju modela sa “Pierre Cardin” etiketom i oni sa “U.S. Pollo” oznakom.
Detalj sa konferencije u Istanbulu (Photo Webpublicapress 2011) |
Ovaj put, u Istanbulu su bili prisutni i predstavnici gradjevinskih kompanija iz New Yorka i Chichaga, te Vermonta, čiji su vlasnici Bošnjaci ili su u njihovom najužem menadžerskom timu (A&A i Assured Environments), koji su u Tursku došli u potragu za partnerima “za zajednički nastup”, i radi nabavke moderne tehnologije za različite oblasti industrije:
Po istom poslu, iako odvojeno - u Istanblu su bili Mirsad Radonja iz Chichaga i Imer T. iz New Yorka, koji su ovdje istraživali mogućnost nabavke tehnologije za otvaranje farmi broilera u okolini Sarajeva, koje bi udruženo mogli finansirati s turskim partnerima.
HISTORIJA JE UČITELJICA ŽIVOTA
Unutrašnjost kubeta - Aja Sofija, Istanbul (Photo Webpublicapress 2011) |
Njihovi preci su sada nekih od najpoznatijih poslovnih ljudi u Turskoj, kaže dr. Aras Konjhodžić, koji je, valja to iznova napomenuti - jedan od glavnih inicijatora i organizatora ovih okupljanja, koji, prema njegovim riječima uživaju potporui samog državnog vrha Turske, na čelu sa premjerom Recepom Tayyip Erdoganom.
Konjhodžić je u Istanbulu u nekoliko navrata ispričao kao je o ovom angažmanu osobno govorio sa premjerom Erodoganom: “Prvi put, u New Yorku, kada mi je dato 30 sekundi u prolazu, dok je premjer žurio na satanak sa Obamom, a drugi put već sat i po, u premjerovom kabinetu u Ankari…”
On dodaje, kako se takvi poslovni i akademski potencijali, gotovo 150 godina kasnije, nakon tih povjesnih preseljenja Bosnjaka i drugih naroda u Tursku, danas mogu prepoznati medju mnogim gradjanima BiH, koji su nakon rata u Bosni, već od 1993, sve do prije desetak godina dolazili kao izbjegile u Ameriku. Tamo ih je sada, prema nezvaničnim procjenama – izmedju 300 i 400 hiljada; neki od njih, već uspješni poslovni ljudi, bili su dio ovog okupljanja u Istanbulu, a to je “trend, koji će za očekivati je – nastaviti”, dodaje dr. Konjhodžić.
SALKOV SAN
Priznaje parlamentarcima Turske (Photo Webpublicapress 2011) |
“Da bogdo nikad nismo otišli iz iz svog rodnog kraja, jer bez obzira na uspjeh u ovoj zemlji, mi smo još vezani za našu otadžbinu – još je sanjamo! Raduje nas kad o njoj govorimo ili kad se tamo vraćamo bilokako ili bilo kada …”, kaže za WPP gospodin Akgul. I potom tiho dodaje: "Cjeli je Balkan jedna avlija..."!
Nema komentara:
Objavi komentar